ملامحمدحسن آخوند نخست وزیر حکومت طالبان در اولین سخنرانی تلویزیونی خود از گروه‌های خیریه بین‌المللی درخواست کمک کرد.

ملا محمد حسن آخوند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آرتی، رهبر طالبان اولین سخنرانی تلویزیونی خود را از زمان به قدرت رسیدن این گروه در افغانستان ایراد کرد و با اعلام تعهد خود نسبت به عدم مداخله در کشورهای دیگر، از جامعه بین‌الملل درخواست کمک کرد.

ملا محمد حسن آخوند، یکی از بنیانگذاران و نخست وزیر فعلی حکومت طالبان است، از تمایل خود به برقراری روباط اقتصادی خوب با کشورهای جهان گفت. او در طول سخنرانی ۳۰ دقیقه‌ای خود تاکید کرد که طالبان «تا حد امکان برای حل مشکلات مردم این کشور تلاش می‌کند.»

ملا حسن با تاکید بر این که «دولت قبلی این کشور که تحت حمایت ایالات متحده قرار داشت، ضعیف‌ترین دولت در جهان بود» گفت: «ما از تمام سازمان‌های خیریه بین‌المللی می‌خواهیم که کمک‌های خود را دریغ نکنند و به ملت خسته ما کمک کنند...» این گروه پیش از این نیز از کشورهای جهان درخواست کمک کرده بود.

بر اساس برآوردهای سازمان ملل، افغانستان با چشم‌انداز یک فاجعه انسانی روبرو است و نیمی از ۳۸ میلیون نفر جمعیت آن در آستانه قحطی قرار دارند. تورم از کنترل خارج شده و قیمت مواد غذایی به شدت افزایش یافته است.

تحریم‌ها و قطع کمک‌های خارجی پس از قدرت گرفتن طالبان باعث بروز فاجعه در این کشور شد چراکه کمک‌های خارجی پیش از این تا ۷۵ درصد از بودجه افغانستان را، در دولت قبلی، تامین می‌کرد. رهبر طالبان همچنین بار دیگر بر درخواست خود از واشنگتن برای بازگشایی ۱۰ میلیارد دلار از بودجه افغانستان که در واکنش به تغییر رژیم در این کشور مسدود شده تاکید کرد.

هفته آینده مذاکراتی بین طالبان و ایالات متحده در دوحه، پایتخت قطر، برگزار خواهد شد. طالبان گفت که قصد دارد دولت بایدن را به رسمیت بشناسد و در جریان مذاکرات از آمریکا برای بازسازی افغانستان کمک بگیرد.

کد خبر 639925
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    1 0
    طالبان گفت که قصد دارد دولت بایدن را به رسمیت بشناسد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!